sää dublinissa lokakuussa
après un rêve fauré paroles Language gradski vrtići šibenik oib

Akava ry:n vastaus Työ- ja elinkeinoministeriön tarkastelupyyntöön koskien Vuokratyön rajoitusten ja kieltojen tarkastelua

12.5.2011 Maria Löfgren
Dnro 107/74/2010

Tarkastelupyyntönne 7.9.2010/Dnro TEM/2379/03.10.02/2010

Vuokratyön rajoitusten ja kieltojen tarkastelu

Ministeriö on pyytänyt työmarkkinakeskusjärjestöjä tarkastelemaan työehtosopimusperusteisia vuokratyön rajoituksia ja kieltoja sen mukaan kuin Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivissä 2008/104/EY (vuokratyödirektiivi) määrätään. Tämän johdosta Akava toteaa seuraavaa.

Akavan jäsenkunnan työ- ja virkaehtosopimusten osapuolina ovat neuvottelujärjestöt Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö Juko ry, Ylemmät toimihenkilöt YTN ry sekä Tekniikka ja Terveys KTN ry. Lisäksi joillakin Akavan liitoilla on omia liittokohtaisia työehtosopimuksia.

Työ- ja virkaehtosopimusten tarkastelussa ei ole tullut esiin direktiivissä ja ministeriön tarkastelupyynnössä tarkoitettuja vuokratyön rajoituksia tai kieltoja.

Akava toteaa, että direktiivi edellyttää myös kansallisessa lainsäädännössämme olevien vuokratyön rajoitusten ja kieltojen tarkastelua. Tällaisia säännöksiä on ainakin terveydenhuollon ammattihenkilöistä annetussa asetuksessa. Mikäli lainsäädännölliset rajoitukset tai kiellot eivät ole direktiivissä säädettyjen edellytysten mukaisia, on ne kumottava implementoinnin yhteydessä. Näitä rajoituksia on arvioitava kolmikantaisesti.

lantmännen unibake holding

nellie berntsson pojkvän Evästeet ovat pieniä datatiedostoja, jotka siirtyvät tietokoneellesi, kun otat yhteyden johonkin verkkosivustoon. Evästeet tallentuvat selaimen käyttämien tiedostojen yhteyteen.

kaikkina niinä hetkinä Lisätietoa evästeistä saat sivulta kardashian wikipedia español.

siiven jäljet lumessa Evästeet tunnistavat tietokoneesi, kun tulet sivustolle uudelleen. Ne muistavat myös sivustolla aikaisemmin tekemäsi valinnat ja parantavat siten sivuston käyttökokemusta. Evästeiden avulla pystyy esimerkiksi tunnistamaan käyttäjän laitteet sekä mukauttamaan mahdollisia mainoksia sivuilla sekä mahdollisissa muissa palveluissa.

lääkäri antti heikkilä kirjat Jotkin evästeet ovat sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi välttämättömiä. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.

jyväskylän yliopisto tietotekniikka pääsykokeet Suorituskykyä mittaavat evästeemme keräävät tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivujamme (esim. eniten käytetyt sivut, mahdolliset virheviestit). Nämä evästeet eivät kerää käyttäjistä tunnistettavia tietoja, vaan ne ovat anonyymejä ja niitä käytetään ainoastaan parantamaan nettisivujen toimivuutta.

munakoison itkettäminen uunissa Sivuilla olevat kolmansien osapuolten liitännäispalvelut (esim. mainokset, YouTube-videot, Google-tilastointi tai Facebook-liitännäiset) saattavat tallentaa käyttäjän tunnistamiseen käytettävää tietoa, mihin emme valitettavasti voi vaikuttaa. Jos haluat estää niitä seuraamasta liikkumistasi verkossa, voit kytkeä ns. kolmannen osapuolen evästeet pois käytöstä selaimesi asetuksista. Ohjeet löydät selaimesi ohjesivuilta.

probierz trzeźwości wikipedia Sivuillamme saattaa olla myös painikkeita, jotka helpottavat sisällön jakamista eri verkkoviestintäympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Jos käytät näitä painikkeita, valitsemaltasi palvelulta voidaan asettaa eväste päätelaitteellesi. Nämä evästeet eivät ole hallinnassamme. Lisätietoja kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä saat kyseisen osapuolen verkkosivulta.

päivänsäde ja menninkäinen english translation Jos estät evästeiden tallennuksen tai poistat ne käytöstä, jotkin verkkosivujemme toiminnoista eivät välttämättä toimi oikein.

håkan hellström chords du är snart där